Всеки ден, 8 милиони парчета пластмаса попадат в океана. Около 100 милиона морски животни загиват заради това замърсяване. За да привлекат вниманието към този проблем, петима студенти от училището по реклама MADS, базирано в Москва, са решили да създадат рекламна кампания, която залага на прочутите плюшени играчки на IKEA.
Пластмаса и животни
Създателите на кампанията са ѝ дали остроумното заглавие “Plastic Surgery”. (Игра на думи, “Plastic Surgery” означава пластична хирургия, но Plastic означава и пластмаса.) Плюшените животни, заснети за нея, са омотани в парчета пластмаса. Целта е да ни напомни, че милиони животни губят живота си по този начин всяка година.
IKEA и екологията
Ако се чудите какво в действителност прави шведската компания за околната среда, краткият отговор е „много“. От началото на 2020 компанията използва пластмаса за еднократна употреба в мебелите си, както и в ресторантите си.